Uppgift 2A del 1

Vi fick i uppgift att komponera en bild, bilden ska på något sätt ge ett källkritisktperspektiv.

Vi skulle välja ut tre bilder, jag använde mig av 5 st olika bilder som jag har komponerat ihop till en bild.

Vi skulle även skriva text och rita på bilden.

Min egen kombinerade bild.

pixabay.com använt jag och hämtat de bilderna jag ville arbeta med i denna uppgiften.

iPhones använde jag när jag tog kort på mig själv med greenscreen teknik hemma

Appen Photoshop mix har jag använt mig av att mixat i hop de olika bilderna till en. Klipp runt de olika föremålen jag ville använda mig av, justerat skuggor, ljus, kontrast m.m.

Appen Photoshop fix har jag använt för att fixa till fläckar på hästen, samt att reducera bort barnet som tidigare fanns med på stranden.

PicCollage använde jag mig av för att skriva och måla på bilden för att sedan återgå till appen Photoshop och redigera in ett sista lager

Här nedan ser ni originalbilderna jag använt mig av.

Lämna en kommentar